Sunday 29 November 2009

1:a ADVENT

Söndag idag. Och 1:a advent. Verdenscupen i langrenn går på tv. Kaffe, gröt och ägg har precis intagits och nu är det dags att kicka igång denna dag. Det blir en dag i tant el. vuxen tecken.
Vaknade av ett samtal från min norska väninna som bad mig gå över till henne så fort jag vaknat, ingenting hade hänt utan hon ville bara att jag skulle hjälpa leta efter recept på chokladtårta som ska bakas till nästa helgs julfirande.
Sitter redan klar i träningskläder för efter planering blir det långlöp för att fasta på kroppen lite. Suck... lyckost dom som inte behöver träna för att hålla formen.
När jag kommer hem blir det saffransmuffinsbak för att fira in 1:a advent. Det ska firas lite ikväll med glögg, pepparkaka, muffins och ny adventsljusstake. Låter ganska vuxet va?

Tråkigt väder idag men i tidningen Aftonposten som kommer varje morgon står det att nästa vecka kommer kylan. Minus 11 grader är beräknat på torsdag. Jag håller tummarna för vill ut på skidor igen.

No comments: