Friday 18 December 2009

EN SOL


När jag går hem från jobbet är det 10 minus. Det är kallt och ånga kommer från min mun. Benen känner jag nästan inte av kylan men utsikten är slående. Jag blir stående för att titta när solen går ner.

Jag skyndar mig sedan hem. Sätter på kaffe, skriver "attgöraihelgenlista", städar undan, letar reda på de sista adresserna till julkorten som fortfarande inte kommit iväg, läser tidningen, sätter på tvättmaskinen, lyssnar på julmusik. Det är tyst och tomt i lägenheten men just idag är det ok med tystnad. Jag njuter av mitt eget sällskap och ser fram emot en kväll i soffan framför tv:n, kanske med ett glas glögg och ett tidigt sänggående.

Imorgon är det julklappsjakt. Men efter det så unnar jag mig själv lite tid på skönhetssalongen och en fika med vänner.

No comments: