Monday 8 March 2010

Back in Oslo town

En stor kopp te. Efter ett spinningpass. Första på ca 7 månader. Helt slut. Med en virad fot. Råkade stuka den för ett tag sedan och nu vill inte svullnaden gå ner och jag (envis) vägrar sitta still.

Plattången har åkt fram igen. Det gick över förväntan. Det sitter i fingrarna. Håret gick hem överallt. Pust.... var lite nervös att någon skulle få slag men så blev det inte. Istället fick jag höra att jag var "pen!", det värmde.

En säng och kokböcker som väntar. Pressen är hög. En tårta ska bakas. En som ska vara både finare och godare än en annan. Suck! Kanske kan man blanda ner lite charm och filurighet?

Saknar mamma. Och Charlie katt. Alltid så härligt att ha några dagar hemma. Eller hemma?
Vet faktiskt inte längre vart hemma är. Allt och inget är hemma....
Hm? Just nu är nog närheten till honom hemma. Jag trivs.

Imorgonbitti möte i stan med partner in crime kollegan, även kallad "turken" eller "turren". En blandning av svensk (norrlänning), norsk och turk blir en konstig dialekt. Tycker om. En likasinnad. Otålig. Snäll. Attityd. Söt. Även kallad "rödskinnet". Liknar på en indian.

Själv är jag "Bauster" eller "tysken". Låter inte särskilt trevligt. Skulle även jag vilja vara en liten indian. Men tysk kanske funkar det med.

Ögonlock som är tunga. Tekoppen är tom. Sover några timmar.

No comments: