Monday 9 August 2010


Hejhej! På mammas begäran är det dags att uppdatera! Saknar dig mamma! Finns ingen som du!

... so back in town again efter 3 veckor på resa samt 1 veckas jobb. Bästa semestern ever har gjort att det var ganska ok att sätta sig på kontorsstolen igen.

1 veckas vandring på Jotunheimen med vacker natur, nya upptäckter, fina småbyar men också hunger, kalla och regninga nätter i tält och sist men inte minst konstiga toalettbesök ute i det fria. Nudlar, turmat, vatten, bröd och ett sällskap som lockar med nogatkaker om jag inte klagar.

1 vecka med dagar i Siena, Montalcino, Viareggio och Pisa. Träffade äntligen min söta italienska väninna med familj och ny liten 1-åring. Tårarna sprutade vid avsked. Brunellovinprovning. God mat! Pici, la fiorentina, melanzane alla parmigania, la pizza con mascarpone med mer med mer med mer! Varma bad, campari soda, röda goda viner. Inga 60 kr flaskor här heller!
Åh Italien asså! Vilket land! En självförtroendes kick fick jag också när italienskan bara flöt på direkten. En förvånad min på mitt sällskap. Med Italienresor kommer också häftiga bil och moppe-körningar. En Mariia som går ut ur bilen skriker fula ord och viftar med händerna. Ännu en förvånad min på mitt sällskap!

Sist men inte minst 1 vecka på ett underbart sommarhus på Tjøme. Massa grillfester, besök, sena kvällar, båtturer och häng i ring efter båt men en massa boys som skrattar i båten. kul att man kan få någon att skratta....


3 veckor att rå om varandra. Det behövdes efter en lång arbetsam vår!
Summa kardemumma... PERFEKT! dock ingen träning.... men det väntar nu! Löptur nästa!

No comments: