Thursday 12 August 2010



Solen skiner och det är varmt. Igår spöregnade det och var kallt. Helt vanligt i ett skandinaviskt land. Kom mig hem från jobb i tid och var på väg till gymmet för att lyfta lite. Mitt på vägen ändrade jag mig, gick in och köpte mig en take-away kaffe. Precis då ringde en väninna och jag fick en hemgång med fikaprat, perfekt!

Hm? Vet inte riktigt hur jag ska lägga upp en strategi för träningen. Mina 3 extra kg måste bort. En ljumskskada (belastning) i höger ben som kommit följe av min vänsterfotskada som skedde i vintras gör att löpning är plågsamt. Massage igår gjorde gott men inte allt. Vi får se, ska se till att ha en plan till nästa vecka.

Har fått en hang-up som inte försvinner från huvudet. Att göra Norseman. Men till det behöver jag mycket hjälp och det betyder ett år med bara fokus på uthållighet och fokus. Detta betyder total ändring på kost, träning, no more cigg samt en massa annat. Skulle också behöva hjälp från han hemma som redan har gjort sitt livs Norseman, för det är tydligen bara något man gör en gång i sitt liv om man inte är elittriathlon-människa. Ska tänka över detta och det bådar inte gott med ljumskskadan som har gjort sig påmind ett bra tag nu.

När kaffet är uppdrucket blir det dush och uppfräshning. Är sugen på picknick eller äta ute en dag som denna. Snart är det helg vilket gör allting lättare.

No comments: