Tuesday 2 November 2010

Dagens norska ord: Minnepinne???? Betyder tydligen USB-stick. Låg och asgarvade på golvet hos IT ett bra tag.

Dagens tabbe: Mitt på dagen känner jag mig lite konstig, säger till min chef:

Jag: - Konstigt, jag känner mig lite yr.

Min chef tittar på mig konstigt, ler och förklarar att yr på norska betyder typ kåt.
Hm, behöver jag säga att jag skämdes en aning?

Dagens kö: Utanför mitt kontor när mailet om min uppsägning kommunicerats ut på mail. Mysigt att känna sig så omtyckt!

Dagens mest gravida: Ebba! Vem anade det? Har hon ens en snubbe? Men STORT GRATTIS!

Dagens sms (i ett tråkigt möte): Från Izabell i Gbg som löd; Jag önskar fina fröken en fin dag!!! Stoor kraam!

Dagens väder: totalt pissregn hela dagen.

Dagens träning: långlöp, ska bara få arslet upp ur stolen och byta från morgonrock till löpkläder.

A lot of "todays".

No comments: