Sunday 21 February 2010

Hola!

Det är söndag. Faktiskt en favoritdag för mig personligen. Söndag står för sovmorgon, tidning&kaffe, lunchträning, lugn, skratt och uppladdning för kommande vecka.
Söndagen är den dagen man ska ta vara på och njuta av istället för att stressa upp sig att måndagen är nära. Jag har lärt mig att njuta...

Önskar att jag vore bättre på att skriva här inne. Men dagarna flyger fram, det sker mycket och jag hinner inte riktigt med.
Förra helgen spenderades på Norefjell. På ett underbart hotell. Ensamma och utan något som kan störa. Kvalitetstid på hög nivå. Alla <3-ans dag. 3,5 mil på längd. En ny upplevelse på slalom/telemark. Svarta backar. Svordomar men också höga skratt och en massa foton.
God mat. 1000 Staropromen. After Ski, .... en sån där helg som jag lever på i evigheter.

Igår gick tankarna till HENNE! Hon, min kära väninna som joinar 30-års klubben. Saknar men glädjs åt nästa gång vi ses.
Också ett röstmeddelande från Tilde som värmde enormt.

"hej tanten. jag tycker om dig. puss och kram"

Om jag någon gång i framtiden blir mamma är Tilde förebilden. Hon är min speciella.

Igår var det också bakisdag. Vinst i skidvärlden. Stolt över att var svensk i Norge. Skidsporten kryper sig sakta på mig och jag kommer på mig själv att längta ut i spåret samt öppna tidningen och läsa sporten innan något annat.

Ha en skön söndag nära&kära!

1 comment:

KATTA said...

ÅÅh, önskar jag varit med dig i den svarta mördarbacken.. Haha, hade varit en syn!

Massa KRAMAR, du är bäst!!