Monday 22 February 2010

Måndagssaknar



Ibland saknar jag något så förskräckligt. Saknar mitt område. Mamma. Att sitta i fönstret och röka i sommarsolen. Vinterviken. Sol&bad. Fina underbara vänner.

We are the people, Empire of the sun spelas på radion. Det första som jag känner är längtan efter Kate. Skrattar och ler. Kommer ihåg ett bart och kallt rum i Tallinn men med en fin vänskap som byggdes upp. London. Mexico. Massa samtal.

Saknar tiden vid Atlasområdet. Jag och Louise. Promenader. Affärer. En lägenhet som betyder mycket. En doft som aldrig kommer försvinna.

En trädgård i Segeltorp. Barnfötter. Kaffe. Tjejsnack. Kramar.

Ibland önskar jag att jag kunde blunda och komma hem... bara för några timmar. Bara för tiden att krama om människor som betyder hur mycket som helst. Ni vet vilka ni är och det är inte ofta man hör Jag älskar från min mun men JAG ÄLSKAR!

2 comments:

Sandra said...

En stor måndagskram från mig till dig min fina vän!!

KATTA said...

Det där var så fint skrivet!
Åååh.. *tårar*